Θεαματικά αποτελέσματα στην ασφάλεια μεταφοράς τσιμέντου από την ΑΓΕΤ Ηρακλής
Η ΑΓΕΤ Ηρακλής, μέλος του Ομίλου Lafarge, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός τσιμέντου της χώρας, με παραγωγικές μονάδες στο Βόλο, τη Χαλκίδα και το Μηλάκι Εύβοιας, έξι κέντρα διανομής σε Θεσσαλονίκη, Ρίο, Δραπετσώνα, Καβάλα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, και εμπορική παρουσία σε ολόκληρη την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα. Με στόχο τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική επιτυχία και ηγεσία στον κλάδο της, στρατηγικές προτεραιότητες της ΑΓΕΤ Ηρακλής είναι η Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων, η Αριστεία και ηγετική θέση στην αγορά, η ανάπτυξη των εργαζομένων και της τεχνογνωσίας τους, η πρακτική δέσμευση στη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και η καινοτομία και βιώσιμες λύσεις προστιθέμενης αξίας προς τους πελάτες της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχώρησε σε συνεργασία με την Εμφασις Τηλεματική ώστε να καλύψει απαιτήσεις στον τομέα της διαχείρισης του μεταφορικού έργου της εταιρείας με λύσεις που μπορούν να διασφαλίσουν την ασφάλεια, μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών και αποτελεσματικότητα ως προς την εξυπηρέτηση των πελατών.
Η Εμφασις Τηλεματική, πρωτοπόρος στην ανάπτυξη τηλεματικών λύσεων. Με εγκαταστάσεις σε περισσότερες από 400 εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αναπτύσσει και εφαρμόζει σύγχρονες προτάσεις για τη διαχείριση στόλου οχημάτων, την τηλεμετρία και τον αυτόματο έλεγχο.
Ανάλυση αναγκών
- Ασφάλεια. Η ασφάλεια του προσωπικού αλλά και των συνεργατών της ΑΓΕΤ Ηρακλής αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα της εταιρείας. Ειδικά σε ότι αφορά στην παράδοση προϊόντων σε πελάτες και την ασφαλή οδική συμπεριφορά των οδηγών είναι απαραίτητο να μηδενιστούν πρακτικά συμπεριφορές που οδηγούν στη δημιουργία επικίνδυνων καταστάσεων. Για να επιτευχθεί αυτό είναι απαραίτητη η δυνατότητα εμφάνισης ειδοποιήσεων καθώς και δημιουργίας αναφορών προσαρμοσμένων για αυτόν ακριβώς το σκοπό.
- Πράσινες μεταφορές. Η ΑΓΕΤ Ηρακλής έχει δείξει επανειλημμένα το ενδιαφέρον της για το περιβάλλον και προωθεί συστηματικά ενέργειες οι οποίες αποφέρουν θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον. Για να το επιτύχει αυτό είναι απαραίτητο να έχει ακριβή εικόνα της κίνησης του στόλου οχημάτων της και να συνδέσει την κίνηση του στόλου της με το σύστημα παραγγελιοληψίας της εταιρείας ώστε να περιορίσει τις περιττές κινήσεις που επιβαρύνουν τόσο τον οδηγό όσο και το περιβάλλον.
- Συνέπεια. Ένας από τους βασικούς άξονες ανάπτυξης της εταιρείας είναι η συνέπεια στην παράδοση των προϊόντων στους πελάτες και η έγκαιρη ενημέρωσή τους για τυχόν προβλήματα ή καθυστερήσεις. Η επίτευξη αυτού του στόχου καθιστά απαραίτητη τη δυνατότητα συλλογής αξιόπιστων πληροφοριών σχετικά με τη θέση των οχημάτων σε συνδυασμό με παραμετροποιήσιμες ειδοποιήσεις και έξυπνους αλγορίθμους ανίχνευσης καθυστερήσεων στα δρομολόγια.
- Αξιοπιστία. Το θέμα της αξιοπιστίας είναι εξαιρετικά σημαντικό και αφορά διάφορες φάσεις του κύκλου ζωής της παραγγελίας. Είναι αναγκαία η υποστήριξη των εμπλεκομένων τμημάτων της εταιρείας μέσα από τη συνεχή παροχή στοιχείων και πληροφοριών σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση της παραγγελίας. Επιπλέον, εξειδικευμένες αναφορές είναι απαραίτητες για την αξιολόγηση και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πραγματοποιηθέντων εργασιών.

Περιγραφή λύσης
Σε γενικές γραμμές η εφαρμογή μιας ενιαίας και λειτουργικής λύσης, η οποία θα μπορεί να συνεργαστεί με τα ήδη εγκατεστημένα συστήματα και να συμπληρώσει τη λειτουργία τους χρήζει την ανάπτυξη και εφαρμογή ενός αρκετά περίπλοκου μοντέλου. Από την άλλη, το πλήθος και η διαφορετικότητα των χρηστών, αλλά και η κρισιμότητα της εύρυθμης λειτουργίας του συστήματος καθιστούν απαραίτητη την απλότητα χρήσης του και τη σταθερή, απρόσκοπτη λειτουργία του.
Ως βάση του συστήματος χρησιμοποιήθηκε η ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης στόλου οχημάτων e-TRACK. Το e-TRACK συνδυάζει ηλεκτρονικές συσκευές καταγραφής που τοποθετούνται πάνω στα οχήματα με το σταθμό βάσης που λειτουργεί ως κέντρο διαχείρισης των στοιχείων που διακινούνται στο σύστημα. Με τη βοήθεια του δικτύου GPRS επιτυγχάνεται η επικοινωνία μεταξύ του σταθμού βάσης και των συσκευών που βρίσκονται στα οχήματα. Για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου αναπτύχθηκε interface προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των τμημάτων που εμπλέκονται στον κύκλο ζωής της παραγγελίας. Επίσης, δημιουργήθηκαν εξειδικευμένες αναφορές με σκοπό την άμεση και λειτουργική παροχή πληροφοριών στον τελικό χρήστη.
Ουσιαστικά η λύση βασίζεται στους παρακάτω άξονες:
- Συλλογή και μεταφορά δεδομένων με το σύστημα e-TRACK της Εμφασις Τηλεματική
- Σύνδεση του e-TRACK με τη βάση δεδομένων της ΑΓΕΤ (Oracle)
- Αλληλεπίδραση με το σύστημα διαχείρισης παραγγελιών της ΑΓΕΤ (SAP)
- Ανάπτυξη module σύνδεσης των παραγγελιών με live δεδομένα
- Προσαρμογή αναφορών και ειδοποιήσεων με βάση συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια που ενδιαφέρουν την ΑΓΕΤ
Εφαρμογή της λύσης
Μέσα από ένα αρκετά απλοποιημένο περιβάλλον ο χρήστης έχει πρόσβαση σε διάφορες καρτέλες μέσω των οποίων ενημερώνεται με σαφή και εποπτικό τρόπο για την κατάσταση εξυπηρέτησης των παραγγελιών. Οι καρτέλες που χρησιμοποιήθηκαν με σκοπό να προσφέρονται οι πληροφορίες που ενδιαφέρουν τους χρήστες σε διάφορα επίπεδα είναι:
- Σημερινός προγραμματισμός
- Προγραμματισμός επόμενων ημερών
- Κατάσταση παραγγελιών
- Μη διαθέσιμα οχήματα
- Αναφορές
Με τον τρόπο αυτό και με τη βοήθεια επιμέρους πινάκων συνεχώς ανανεώσιμων, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να παρακολουθήσει την εξέλιξη των δρομολογίων, αλλά και να επέμβει όπου είναι απαραίτητο αλλάζοντας τις αυτοματοποιημένες προτάσεις του συστήματος. Βασικό χαρακτηριστικό εφαρμογής είναι ο συνδυασμός live δεδομένων με το σύστημα διαχείρισης παραγγελιών της ΑΓΕΤ Ηρακλής καθώς και η δημιουργία αναλυτικών συνδυαστικών αναφορών. Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί συνεχώς την εξέλιξη των παραγγελιών και είναι σε θέση να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις, ώστε να βελτιώσει τον προγραμματισμό και την εξυπηρέτηση των παραγγελιών.
Η ΑΓΕΤ Ηρακλής έχει στη διάθεσή της ένα «ζωντανό» σύστημα μέσω του οποίου ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να λάβει έγκαιρα αποφάσεις που θα επηρεάσουν την εξέλιξη των παραγγελιών, να εφαρμόσει διάφορα φίλτρα ώστε να προσαρμόσει τη ροή πληροφοριών στις ανάγκες του καθώς και να εκτυπώσει πίνακες πληροφοριών για κοινοποίηση σε τρίτους. Η αλληλεπίδραση με το e-TRACK δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς φιλτραρισμένων πληροφοριών, όπως πέρασμα του οχήματος από συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος (πελάτης, εγκατάσταση), αλλά και σε αναλυτικά ιστορικά στοιχεία του δρομολογίου του (στάσεις, ταχύτητα, διαδρομή, κτλ

Οφέλη για την ΑΓΕΤ Ηρακλής
- Ελάττωση άσκοπων κινήσεων οχημάτων
- Μείωση λαθών (πχ. παράδοση σε λάθος πελάτη)
- Ανάλυση της οδικής συμπεριφοράς (πχ. επιθετική οδήγηση) με τη βοήθεια αναφορών
- Δραστική μείωση υπερβάσεων των ορίων ταχύτητας
- Έλεγχος κριτηρίων ασφαλούς οδήγησης (πχ. ζώνη οδηγού)
- Δυνατότητα χρήσης panic button από τον οδηγό σε καταστάσεις κινδύνου
- Έγκαιρος εντοπισμός καθυστερήσεων και άμεση ειδοποίηση του κατάλληλου υπαλλήλου
- Εύκολος εντοπισμός των οχημάτων και έγκαιρη ενημέρωση του πελάτη για την εξέλιξη της παραγγελίας
- Αυτόματη πρόταση του συστήματος για ανάθεση οχημάτων σε παραγγελίες με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης που έχει θέσει η ΑΓΕΤ
- Καλύτερος προγραμματισμός στην εξυπηρέτηση των παραγγελιών
- Ακριβή στοιχεία κίνησης των οχημάτων, ενημέρωση της κατάστασης οχήματος σε πραγματικό χρόνο και πρόγνωση άφιξης στον επόμενο σταθμό
- Αναλυτικές αναφορές για την αξιολόγηση της συνολικής αποτελεσματικότητας του συστήματος εξυπηρέτησης παραγγελιών
- Γρήγορες και εποπτικές εκτυπώσεις της κατάστασης του συστήματος με στόχο την ενημέρωση τρίτων (συνεργατών, οδηγών, συναδέλφων)
- Απρόσκοπτη σύνδεση με το σύστημα παραγγελιοληψίας της ΑΓΕΤ με αποτέλεσμα την αυτοματοποίηση πολλών διαδικασιών, τη διευκόλυνση των χρηστών και τη συνολική επιτάχυνση της λειτουργίας του συστήματος
- Υλοποίηση προσαρμοσμένων αλγορίθμων στα κριτήρια που εφαρμόζει η ΑΓΕΤ για τη ρύθμιση των εσωτερικών διεργασιών της (ανάθεση οχήματος σε παραγγελία, σειρά φόρτωσης οχήματος, εξαίρεση από αναθέσεις, κ.α.)
Κατεβάστε το case study για την εταιρία ΑΓΕΤ - LAFARGE
|